close
تبلیغات در اینترنت
ماشین موتور وسط,موتور وسط خودرو
loading...

دزبيست|دانستن آنچه که نمیدانیم

پیشرانه وسط,موتوری که وسط خودرو است بهتر است یا عقب خودرو یا جلو؟

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
دانلود نمونه سوالات درس کار آفرینی 1 20221 arashmehdy
نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد 0 58 bhrprn
برنامه شبیه تلگرام چیست؟ 0 82 moein1
پروژه دانشگاهی 1 145 zakaria20
جاذبه های گردشگری مشهد 0 92 rezadehghan
سوغات شهرهای ایران 5 0 97 rezadehghan
سوغات شهرهای ایران 4 0 93 rezadehghan
سوغات شهرهای ایران 3 0 85 rezadehghan
سوغات شهرهای ایران 2 0 92 rezadehghan
سوغات شهرهای ایران 1 0 123 rezadehghan
درخواست ثبت رشته دانشگاهی 1 303 shadab
بالابردن فالوور در اینستاگرام با استفاده از استوری 0 95 bhrprn
2 ترفند جالب تلگرام 0 120 7bayan
تردمیل 0 107 mohammadhajilu
فیلم آموزش محیط Sketcher از نرم افزار کتیا 0 86 alireza-res
چگونه مشتری را به سایت جذب کنیم؟ 0 159 alireza-res
آموزش اولیه فتوشاپ 3 1043 saeid1989
اشتباهات جبران نشدنی در طراحی سایت 1 229 saeid1989
میکروبلاگ چیست 0 192 fns4565
7 راه جلوگیری از انتشار محتوای بی ارزش و تکراری 0 182 fns4565
4 راز که هکرهای شبکه‌های وایرلس نمی‌خواهند شما بدانید! 0 204 fns4565
مهندسي بهداشت محیط 0 165 10111373
جزوه میکروبیولوژی 0 169 10111373
دانلود جزوه محاسبات عددی 0 155 amirthi
دانلود جزوه ریاضی ۱ و ۲ دانشگاه 0 173 amirthi
دانلود کتاب ریاضی توماس جلد دوم 0 171 amirthi
دانلود کتاب ریاضی توماس جلد اول 0 160 amirthi
دانلود جزوه حد ، مشتق و انتگرال 0 201 amirthi
دانلود جزوه لغات ضروری برای آزمون تافل 0 150 amirthi
نمونه سوالات امتحانی تاریخ تحلیلی صدر اسلام و اصول و فنون مذاکره 1 366 milad00

در علم طراحی پلت فرم خودرو، محل قرارگیری پیشرانه نقش مهمی در انتقال نیرو ایفا می کند. پیشرانه ها عموماً یا در قسمت عقب خودرو هستند، یا در میانه آن و یا در جلو. این ساختار در کنار نوع دیفرانسیل، به شدت در فرمان پذیری و شتاب گیری خودرو موثر است.

 

کدام بهتر است موتور عقب یا موتور وسط؟

دیفرانسیل ها نیز به 3 صورت RWD (محور متحرک عقب)، FWD (محور متحرک جلو) و AWD (دو محور متحرک) ساخته می شوند. اما به راستی کدام ساختار از همه بهتر است؟ هرگز به صورت تئوری نمی توان به این سوال جواب داد. به همین خاطر سایت معتبر Car &  Driver اقدام به یک بررسی میدانی در این راستا کرده است. در یک سوی میدان پورشه Cayman R با قوای محرکه موتور وسط دیده می شود و در سوی دیگر نیز پورشه 911GTS با قوای محرکه موتور عقب به چشم می خورد. با ما باشید تا ببینیم انتهای این رقابت چه می شود.

Porsche Cayman R - موتور وسط

تا پیش از تولید کیمن، تمام محصولات پورشه یک خاصیت داشتند؛ پر قدرت و گران. با پیشرفت رقبا، گرانی می توانست بازار را از دستان این خودروساز بنام خارج کند. بنابر این تولید یک نمونه پرقدرت ولی نه چندان گران را در دستور کار خود قرار داد. این خورو زیبا با پیشرانه ای 4/3 لیتری شش سیلندر خطی تولید شد. از لحاظ فرم و ساختار نیز به این خودرو MR (پیشرانه وسط- محور محترک عقب) می گویند. قدرت خروجی اش 330 اسب بخار در دور موتور 7400 دور در دقیقه و گشتاورش 273 پوندفوت در دو موتور 4750 دور در دقیقه است. ضریب تراکم این خودرو 5/12 بر یک ثبت شده است. قیمت پایه این کیمن 69 هزار و 300 دلار اعلام شده است.

Porsche 911 GT3- موتور عقب

آن زمان که پورشه این محصول را ساخت، گفت چیزی تولید کرده است که تنها هدفش پیروزی است. در حقیقت همین طور هم هست، این خودرو یکه تاز مسابقات کلاس GT شده است. به اصل داستان بپردازیم. پورشه فوق یکی از بهترین مدل های خانواده محبو 911 است. ساختار طراحی آن RR (پیشرانه عقب- محور متحرک عقب) است. جعبه دنده اش شش سرعته نیمه اتوماتیک تمام مسابقه ای طراحی شده است. با دیفرانسیل ALS (کنترل میزان فعالیت) نیز بهترین دریف ها ممکن می شود. پیشرانه  این خودرو با حجم 8/3 لیتر است که به آرایش عجیب و مهندسی خوابیده درآمده است. قدرت خروجی اش هم 435 اسب بخار اعلام شده است. قیمت پایه این مدل 112 هزار دلار اعلام شده است.

نتایج

کدام بهتر است موتور عقب یا موتور وسط؟

به مهم ترین قسمت رسیدیم. ریز به ریز نتایج را بررسی می کنیم تا متوجه شویم کدام بهتر بوده است. در شتاب صفر تا 50 کیلومتر در ساعت، هر دو یک سان زمان 6/1 ثانیه را کسب کرده اند. در شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت، کیمن 2/4 و 911 توانست 6/3 ثانیه را ثبت کند. در شتاب صفر تا 160 کیلومتر در ساعت برای کیمن 2/10 و برای 911 دقیقاً 2/8 ثانیه ثبت شده است. در قسمت یک چهارم مایل نیز باز همه به برتری 911 جی تی بر می خوریم. چرا که کیمن این مسیر را طی 7/12 ثانیه با سرعت 177 کیلومتر در ساعت طی کرد ولی 911 در 8/11 ثانیه و با سرعت 193 کیلومتر در ساعت آن را پیمود. یکی از برتری های سایت کار اند درایور، ثبت شتاب های میانه با آخرین دنده است. در قسمت شتاب بین 10 تا 80 کیلومتر در ساعت، کیمن توانست 8/4 و 911 توانست 5/4 ثانیه را ثبت کند. اما در شتاب بین 50 تا 80 کیلومتر در ساعت یک اتفاق شگرف رخ داد.

 

این کیمین بود که توانست در 7/2 ثانیه آن را طی کند ولی 911 به رقم تاسف بار 2/7 ثانیه رسید از طرفی در شتاب بین 80 تا 110 کیلومتر در ساعت باز هم کیمن عدد مناسب 3 ثانیه را کسب کرد ولی 911 به رکورد 8/6 ثانیه رسید. در قسمت سرعت نهایی رقم ثبت شده برای کین 278 کیلومتر در ساعت و رقم ثبت شده برای 911 معادل 310 کیلومتر در ساعت است. داده های بالا به مهندسان نشان می دهد اگر پیشرانه قدرتمندی در دست است، چنانچه آن را به صورت Mid Engine(موتور وسط) طراحی کنند در همه حالات بازده فوق العاده ای خواهد داشت.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
Profile Pic
لطفا صبر کنید تا مطالب وبسایت بارگزاری شوند...

وإِن یَکادُ الّذینَ کَفَروا لَیُزلِقونَکَ بِأَبصرِهِم لَمّا سَمِعُوا الذِّکرَ و یَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ و مَا هُوَ إِلاّ ذِکرٌ لِلعَلَمین...

_اللًّهُـ‗__‗ـمَ صَّـ‗__‗ـلِ عَـ‗__‗ـلَى مُحَمَّـ‗__‗ـدٍ وَ آلِ مُحَمَّـ‗__‗ـَد و عَجِّـ‗__‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم

بنام خداوندی که داشتن او جبران همه نداشته های من است می ستایمش، چون لایق ستایش است. تبریک میگم ,امروز اولین روز از بقیه عمر شماست!

اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    پرتال دزبیست تا چه میزانی با گنجایش مطالب خود توانسته یادگیری های شما را افزایش دهد و میزان رضایت شما از این سایت چقدر است؟






    آمار سایت
  • کل مطالب : 357
  • کل نظرات : 4031
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1596
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 54
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 321
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 803
  • بازدید ماه : 3,181
  • بازدید سال : 23,152
  • بازدید کلی : 2,077,441
  • کدهای اختصاصی